BSB3 L3.5

Oefening 10

En dan nu de verschuiving:   Je ziet ook weer heel goed het belang van de Puls, hier dus de kwart met punt.   Blijf in de Groove..!   Veel succes ermee… https://vimeo.com/340594978/116a60b1fd?width=80%&height=80% Audio

Oefening 10 Meer lezen »

Oefening 9

En tot slot van deze vergelijkingen nog een techniek en   een verschuiving met je voet erbij…   in 12/8 en/of 4/4 maat:   De verschuiving staat in de volgende oefening: https://vimeo.com/340595021/1b6943d249?width=80%&height=80% Audio

Oefening 9 Meer lezen »

Oefening 8

Nu je deze onderverdelingen onder de knie hebt is het eenvoudig om een zestiende noot te vervangen door een zestiende rust zodat er weer nieuwe ritmiek ontstaat:   Herhaal elke oefening een aantal keren. Speel de Puls mee ! Audio

Oefening 8 Meer lezen »

Oefening 7

Je kunt nu de volgende 12/8 maten als Blues ritme spelen met deze 16e Fills… en   tellen als 2 x 6/8 (per) maat.   Verdeel de fills per groepje van 3 over je Toms Verander als je wil je Blues ritme Gebruik crashes en wissel af tussen Ride en Hi-hat Audio Play Along 1

Oefening 7 Meer lezen »

Oefening 5

Dit geldt ook voor de 12/8 maat, langzaam zou je deze maat kunnen uittellen, maar zie deze ook als een Patroon… als ‘triolen’ onderverdeeld met een Puls eronder. Hier zijn enkele onderverdelingen:   Audio 1 Audio 2

Oefening 5 Meer lezen »

Oefening 1

In Module 4 van het 2e niveau heb je uitgebreid kennis gemaakt met de 6/8 maat. In feite is een 6/8 maat ‘niet meer’ dan 2 x een 3/8 maat.   Zo is een 9/8 maat, 3 keer een 3/8, en een 12/8 maat 4 keer een 3/8 maat.   Het is dus gewoon een

Oefening 1 Meer lezen »

Scroll naar boven