BSB5 L5.4

Oefening 14

Bekijk en bestudeer ook andere Bas/Hi-hat variaties… Verras je luisteraar en combineer 6/8 Afro-beats met Swing  In de volgende Module… zullen we Rock met Shuffle combineren… ook leuk  Audio Loop

Oefening 14 Meer lezen »

Oefening 11

Ook kun je los gaan met deze paradiddle technieken, en dat brengt je al snel naar enkele interessante verschuivingen zoals nummer 15 van schema 2.3.3 die je als Fills kunt gebruiken:   Zo ontstaan er groepjes van 3 die verschuiven:   Speel de kwart met punt in de bas als walking Bas  Speel alleen je

Oefening 11 Meer lezen »

Oefening 10

Ook de Bembé hoort tot deze Afro-Cubaanse ritmen en klinken net als de Nañigo als een dubbele paradiddle, deze ritmen zijn allen gebaseerd op de 6/8 clave   Hier zijn een paar voorbeelden van de Bembé:   Deze 2 Afro-Cuban ritmen, Nañigo en Bembé hebben grote overeenkomsten en worden dan ook vaak door elkaar gebruikt.   Het idee is duidelijk

Oefening 10 Meer lezen »

Oefening 9

Dit bijv:`n Afro-Cubaans ritme, Nañigo genaamd is gebaseerd op een dubbele paradiddle… tempo kwart met punt = 104 tot 132   Audio Loop Of deze variant:   Het principe is weer hetzelfde. Audio Deze ritmen zijn gebaseerd op de 6/8 clave, en zijn allen goed te combineren met Swing. Audio Audio

Oefening 9 Meer lezen »

Oefening 5

Dit brengt ons bij de dubbele  Paradiddle;   Kijk naar bovenstaande oefening nummer 1 en je ziet in maat 1 de handzetting…   RLRLRR staan, dat is alvast de helft, de 2e helft van de dubbele paradiddle is: de omgekeerde handzetting: LRLRLL en achter elkaar is dat:    RLRLRR LRLRLL   Zie onderstaand nummer 1 Zoals je ziet, kun

Oefening 5 Meer lezen »

Scroll naar boven