Instr2 L2.9

Oefening 8

Studeer deze dan als volgt:   Je hoort steeds een maat vooruit, om in de Groove te komen, de herhaling is dan voor jou…   Zet de Audio maar aan:   Geef de noot voor de boog of voor de 16e rust een licht accent, dat klinkt nog beter     Op naar de laatste Module van dit intermediate niveau… Hier …

Oefening 8 Lees meer »

Oefening 7

Om deze nieuwe combinaties ritmisch goed aan te voelen is het belangrijk dat je ze oefent met:  R of L voet   beide voeten om de beurt in achtsten. en met  je voet na de tel. Als je ze goed bestudeerd hebt, pas ze dan toe op je instrument en zorg ervoor dat het tempo …

Oefening 7 Lees meer »

Oefening 6

Je bent 2 keer het woord Syncoop tegen gekomen:   Eén keer KORTE Syncoop, Eén keer LANGE Syncoop.   In een korte syncoop staat een langere noot tussen 2 korte.   In een lange syncoop staan meerdere lange noten tussen 2 korte.    Bijvoorbeeld:  

Oefening 5

Hier zijn er nog een aantal… Zet de Audio aan en speel ze maar na…   Audio

Oefening 4

Als we een combinatie van 2 verschillende Patronen willen spelen, zou je dat een ‘twee ei-ïg tweeling Patroon’ kunnen noemen.   Twee verschillende Patronen, met elkaar verbonden d.m.v. een verbindingsboog, zodat er…   EEN nieuw Patroon ontstaat.   Hier zijn heel wat meer mogelijkheden te verzinnen maar het meest belangrijke is dat je deze ‘twins’ ziet als:   …

Oefening 4 Lees meer »

Oefening 3

Hier zijn enkele tweeling Patronen (two of a kind), elke maat wordt 4x gespeeld…!   Let op de nummering:   Audio

Oefening 2

Als we nu 2 dezelfde Patronen achter elkaar spelen, verbonden d.m.v. een verbindingsboog, ontstaat er als het ware   EEN nieuw Patroon, dat we een tweeling Patroon kunnen noemen.   Bijvoorbeeld:   De 2e tel wordt met de NE van de 1 verbonden, waardoor een nieuw Patroon ontstaat. In dit geval een korte syncoop. We gaan dus 2 dezelfde Patronen zien als EEN nieuw Patroon.

Oefening 1

In deze voorlaatste Module van het tweede niveau gaan we, bij wijze van samenvatting van alle tot nu toe geleerde Patronen (die passen op een kwart noot), starten met het samenvoegen van twee Patronen.   Dat kunnen 2 dezelfde Patronen zijn (two of a kind) of 2 verschillende.Zie het als een ‘één ei-ïge tweeling’    (twee dezelfde) …

Oefening 1 Lees meer »