L5 L5.4

Oefening 10

Als toepassing zijn hier een paar Calypso’s.   Speel ze om de beurt een tijd  achter elkaar door: Speel je voeten in kwarten o.d.b. Of bijvoorbeeld, samba bas/hi-hat. https://vimeo.com/350053796/d558fbc0b0?width=80%&height=80% Audio

Oefening 10 Meer lezen »

Oefening 9

In deze oefenong kun je de Accenten met 1 hand gaan spelen, zeker als er 2 of meerdere achter elkaar komen.   Bijvoorbeeld:   De 1e komt veel voor in Latin-Music, bijv. Calypso.De 2e begint met L, benadruk je de R hand… luister wat er dan ontstaat.De 3e is zo’n typisch voorbeeld om de accenten met 1

Oefening 9 Meer lezen »

Oefening 8

Dus eerst nog eens deze opbouw v.d.  R 5   En nu gebonden als quintool:   Start langzaam  Speel een regelmatig accelerando https://vimeo.com/353881583/4af0f6838b?width=80%&height=80%

Oefening 8 Meer lezen »

Oefening 7

Hier is het schema uitgewerkt in Triolen en open Roffels:   Op deze manier kun je een ritmisch schema gebruiken, je hoeft alleenhet schema te lezen en niet alle losse noten.   Het is afhankelijk van het tempo waarin je speelt of je kiest voor de Triool, of `n Roffel van vijf.   De Triool is voor de snelle tempi, de R 5

Oefening 7 Meer lezen »

Oefening 5

Dus alle accenten met R, alle tussen liggende noten met L.   Dat gaat als volgt:   Speel op die manier het hele schema (van oefening 2) 3.8.2 door Speel het schema door met L en vul met de R hand op Speel het schema ook als Fills over je Toms of R-hand op Cymbals

Oefening 5 Meer lezen »

Oefening 4

We gaan nu het hele schema 3.8.2 spelen, alleen met de rechterhand (de linkshandigen kunnen dat anders om doen).   En zullen nu de (overige) ruimten opvullen met (tot) zestienden… kijk naar de volgende oefening Audio 1 Audio 2

Oefening 4 Meer lezen »

Scroll naar boven