L6 L6.1

Oefening 13

Het Afro-Cubaanse 6/8 Ritme is misschien wel het meest veelzijdige van alle Afro-Grooves die zijn gebouwd op de 6/8 clave.   Hier is de essentie nog een keer op die 6/8 clave:   Audio Bekijk en bestudeer ook de Bas/Hi-hat variaties: In de volgende Module `n heel andere Stijl… Reggae…!   Veel plezier ermee… Audio Loop

Oefening 13 Meer lezen »

Oefening 11

Deze verschuivingen zoals nummer 15 van schema 2.3.3 kun je goed als Fill gebruiken:   Zo ontstaan er groepjes van 3 die verschuiven…   Speel kwart met punt met je bas of Het voetenwerk van 4.1.2  Audio

Oefening 11 Meer lezen »

Oefening 10

Ook de Bembé hoort tot deze Afro-Cuban ritmen en klinkt net als de Nañigo als een dubbele paradiddle, deze ritmen zijn allen gebaseerd op de 6/8 clave.   Hier zijn een paar voorbeelden van de Bembé :   Deze 2 Afro-Cubaanse ritmen, Nañigo en Bembé hebben grote overeenkomsten en worden dan ook vaak door elkaar gebruikt.   Het idee

Oefening 10 Meer lezen »

Oefening 5

Achter elkaar is de handzetting van de dubbele Paradiddle:   RLRLRR LRLRLL   Zie onderstaand num. 1 Speel alle 9 handzettingen eerst op snare alleen… en splits daarna je handen naar bell en snare Zo zie je, kun je allerlei combies maken Studeer alle verschillende handzettingen en splits daarna je handen naar bijv. Bell en Snare

Oefening 5 Meer lezen »

Oefening 4

Speel ook weer het schema met een hand bijv. R aangevuld met je L-hand Hier is als voorbeeld no 21   Dit brengt ons bij de dubbele Paradiddle; kijk naar de bovenstaande oefening, numer 1 en je ziet de handzetting  RLRLRR… dat is alvast de helft van de dubbele paradiddle de 2e helft is de omgekeerde handzetting:    LRLRLL en achter

Oefening 4 Meer lezen »

Scroll naar boven