Oefening categorie: L6 L6.8

L6 L6.8 Oefening 12

Draai nu het ritme om. Kijk even naar de Video of luister naar de Audio. Draai nu het ritme om. Kijk even naar de Video of luister naar de Audio.https://vimeo.com/343803642/2d2a2be775?width=80%&height=80% Audio

L6 L6.8 Oefening 11

Draai nu het ritme om. Kijk even naar de Video of luister naar de Audio. Draai nu het ritme om. Kijk even naar de Video of luister naar de Audio.https://vimeo.com/343803642/2d2a2be775?width=80%&height=80% Audio

L6 L6.8 Oefening 10

Draai nu het ritme om. Kijk even naar de Video of luister naar de Audio. Draai nu het ritme om. Kijk even naar de Video of luister naar de Audio.https://vimeo.com/343803642/2d2a2be775?width=80%&height=80% Audio

L6 L6.8 Oefening 9

Hier nog een oefenstukje om deze Patronen goed van elkaar te kunnen onderscheiden:   Timing is waar het hier op aan komt.Je zult er zelden zoveel achter elkaar tegen komen.   Zie het als een studie timing.    De Patronen, regelmatig onderverdeeld, of anti-metrisch die passen op een halve noot, kun je uiteraard in elke halve maatsoort …

L6 L6.8 Oefening 9 Lees meer »

L6 L6.8 Oefening 8

In de volgende oefening kun je dit nog eens goed trainen doordat er eersteen regelmatige onderverdeling is gebruikt, versus een onregelmatige onderverdeling. Antimetrisch dus.    Je kunt de onderverdeelde triool ook als 6/8 maat zien.     Zolang je de Puls niet los laat kan er niets gebeuren.    Hier een regelmatig Patroon tegen een onderverdeelde …

L6 L6.8 Oefening 8 Lees meer »

L6 L6.8 Oefening 7

Ook de kwart-triool kun je onderverdelen en versus (tegenover) metrische Patronen vergt dat veel aandacht voor timing.   SPEEL DAAROM JE VOET ALTIJD MEE…! https://vimeo.com/343803642/2d2a2be775?width=80%&height=80% Audio In de 2e helft van deze onderverdeelde kwart triool is de punt gebruikt.   Versus metrische onderverdelingen is deze ritmiek het best te timen als je je voet weer mee ‘speelt’.   Zoals je merkt is …

L6 L6.8 Oefening 7 Lees meer »

L6 L6.8 Oefening 6

Deze keuze om in Alla Breve maatsoort te schrijven spreekt voor zich want:   Deze maatsoort leent zich uitstekend om snel te lezen.   Het notenbeeld blijft namelijk rustig.     Speel de volgende oefening in ‘hoog‘ tempo https://vimeo.com/343803642/2d2a2be775?width=80%&height=80% Audio

L6 L6.8 Oefening 5

Ook kun je de kwart triool op de tweede helft van de eerste tel beginnen, of op de helft van de 2e tel zoals je in maat 6,7 en 8 kunt zien.   Er ontstaat dan een interessante verschuiving.   Luister naar de Audio https://vimeo.com/343803642/2d2a2be775?width=80%&height=80% Audio

L6 L6.8 Oefening 4

We zullen nu deze kwart-triool over de maat heen tillen. Zo ontstaat er een verschuiving.     Kijk… maar luister vooral https://vimeo.com/343803642/2d2a2be775?width=80%&height=80% Audio

L6 L6.8 Oefening 3

Eerst zien we de Kwart triool samengevoegd dan onderverdeeld:   Speel deze 32 maten een aantal keer achter elkaar.  Speel vooral de halve noot, de Puls, mee met je voet.  https://vimeo.com/343803642/2d2a2be775?width=80%&height=80% Audio