Oefening 16
Bekijk en bestudeer ook de andere Bas/Hi-hat variaties In de volgende Module zullen we deze Tripel-feel voortzetten in de vorm van iets heel anders: Shuffel-Rock en/met Ghost notes. Audio
Bekijk en bestudeer ook de andere Bas/Hi-hat variaties In de volgende Module zullen we deze Tripel-feel voortzetten in de vorm van iets heel anders: Shuffel-Rock en/met Ghost notes. Audio
Afro-Cubaanse 6/8 Ritme zijn misschien wel het meest veelzijdig van alle Grooves die zijn gebouwd op de 6/8 clave. Hier is de essentie nog een keer op die 6/8 clave: Audio
Ook rechte achtsten werken heel verrassend… (je zult dit nog zien in de 3e Module van dit niveau). Bijvoorbeeld: Audio
Je kunt dus los gaan met deze paradiddle technieken, en dat brengt je al snel naar enkele interessante verschuivingen: Zo ontstaan er groepjes van 3 die verschuiven… Speel kwart met punt in de bas Audio
Ook de Bembé behoort tot deze Afro-Cubaanse ritmen en klinkt net als de Nañigo als `n dubbele paradiddle, deze ritmen zijn allen gebaseerd op de 6/8 clave: Audio Hier zijn een paar voorbeelden van de Bembé: Deze 2 Afro-Cubaanse ritmen, Nañigo en Bembé hebben grote overeenkomsten en worden dan ook vaak door elkaar gebruikt. Het idee is …
Al deze ritmen zijn gebaseerd op de 6/8 clave die je hier onder ziet aangegeven… Zoals je ziet bestaan er veel verschillende claves die je afhankelijk van de stijl kunt gebruiken Audio
Meer in een Rock versie en Heaviër klinkt deze: Het principe is weer hetzelfde..! Audio
Dit voorbeeld: een Afro-Cubaans ritme, Nañigo genaamd is gebaseerd op een dubbele paradiddle… Het tempo: is 104 tot 132 Speel weer mee op de Loop Audio Loop Of deze variant: Audio
Of deze in Swing: kwart is 176Of als sextool in een Rock-Groove Je kunt deze technieken trainen op de Loop…Swing, die je steeds wart sneller kunt afspelen Audio Loop
Hier zie je een voorbeeld hoe je deze techniek kunt gebruiken in bijvoorbeeld een 3/4 maat Probeer het uit op de Play Along… speel het accentje op je bekkens L/R Audio 1 Audio 2 Loop