Master 4.4

Oefening 10

Een veel gebruikte (traditionele) gezamenlijke break/fill kan bijvoorbeeld zijn:   De rusten kunnen worden opgevuld als fills, geimproviseerd door bijvoorbeeld de Repenique, de Caixa, de Tamborim enz…   Na deze Introductie betreffende Samba-band zullen we in Module 4.6 en 4.7 de Samba voor drumset uitwerken… ook daar kun je nog een aantal ideeën vinden die ook […]

Oefening 10 Meer lezen »

Oefening 9

De Shaker speelt:   Audio Loop En de Bell:   Audio Loop De Chocalhos idem als de Shaker zorgt voor het opvulwerk…   Stops, breaks, Fills, improvisatie, dans en kostuums maken het geheel energiek voor oog een oor… ook het publiek wordt vaak betrokken bij het spektakel… Audio Loop

Oefening 9 Meer lezen »

Oefening 5

De Caixa (de snare drum).   Deze speelt als basis ritme steeds achter elkaar:   Je ziet de clave eronder staan… vaak wordt op de 2e tel een fill gespeeld Audio Loop … en kan dan deze accenten variëren.   bijvoorbeeld:   Of… vult de achtsten op tot een gebonden roffel… Audio Loop

Oefening 5 Meer lezen »

Oefening 4

De Repenique, die speelt bijvoorbeeld:   Luister naar de Audio en speel mee op de Loop   Speel de 2e tel in het midden van de Repinique Speel de patronen met `n triool feel Audio Loop   Andere variaties kunnen zijn:   Luister naar de Audio en speel mee op de Loop Audio Loop

Oefening 4 Meer lezen »

Oefening 2

Hoe gaat deze Mestre te werk ?   Eerst wordt een stevig fundament neergezet. Hiervoor worden de Surdo’s 1 en 2 ingezet.   Hier zijn wat ideeën:   Audio Loop Hier zijn een aantal varianten die je kunt gebruiken voor de (grote) Surdo…   Audio

Oefening 2 Meer lezen »

Scroll naar boven