SD5 L5.2

Oefening 9

Het Afro-Cubaanse 6/8 Ritme is misschien wel het meest veelzijdige van alle Afro-Cubaanse Ritmen die zijn gebouwd op de 6/8 clave.   Hier is de essentie nog `n keer op die 6/8 clave:   In de volgende Module zullen we de Samba onder de loep nemen, hoewel dit ritme in principe ‘recht’ gespeeld wordt, zit ook hier`n […]

Oefening 9 Meer lezen »

Oefening 7

Je kunt dus los gaan met deze paradiddle technieken, en dat brengt je al snel naar enkele interessante Verschuivingen:   Zo ontstaan er groepjes van 3 die verschuiven…   Speel de kwart met punt, de Puls met je voet mee  Audio

Oefening 7 Meer lezen »

Oefening 6

Veel Afro-Cubaanse ritmen zijn gebaseerd op de dubbele paradiddle.   Ook de Bembé hoort tot deze Afro-Cuban ritmen en klinkt net als de Nañigo als een dubbele paradiddle, deze ritmen zijn gebaseerd op de 6/8 clave.   De Nañigo is ook gebaseerd op `n dubbele paradiddle, en dus ook op   de 6/8 clave:     Mocht je geïnteresseerd zijn in deze

Oefening 6 Meer lezen »

Oefening 2

Speel nu de Patronen van 2.3.3 alleen met je rechter hand op een Belluiteraard in 2e en speel `n back-beat (tel 4) op je snare Op deze manier kun je de hele serie (2.3.3) doorwerken Speel ook het schema alleen met je R hand, aangevuld met je L-hand Audio Dit brengt ons bij de Dubbele Paradiddle; kijk

Oefening 2 Meer lezen »

Oefening 1

In Module 6 van SD 2  is de 6/8 maat in een rustig tempo in 6e uitgewerkt. Nu we geleerd hebben in 1-ne, 2-je  3-je of in 4-re te spelen kan het gas erop.   Dat betekent dat we 2.3.3 nu in 2-je gaan studeren dus als Puls: Kwart met punt met je voet…!   Je

Oefening 1 Meer lezen »

Scroll naar boven