SD5 L5.8

Oefening 12

In een 4/8 maat speel je de halve noot mee als Puls.   Je merkt, speel je de Puls mee, is het een kwestie van timing.    Maar ook de handzetting speelt een rol zoals je hierboven kunt zien, want… het is goed te weten dat je na de triool, de quintool of septool, (oneven aantal noten) steeds […]

Oefening 12 Meer lezen »

Oefening 7

Als toepassing van deze Patronen volgt hier een etude waarin je kunt testen of je deze anti-metrische figuren goed kunt timen.   Je kunt dit controleren door je voet mee te spelen, gelijk met de metronoom…!   Audio 1 met kwarten met je voet. Audio 2 met de halve noot met je voet.     Probeer deze dus

Oefening 7 Meer lezen »

Oefening 6

Een sextool heeft dus een onderverdeling van 3 x 2 noten:  Terwijl de dubbel triool ontstaat uit: En is samengesteld uit 2 x 3 noten. Maar in wezen klinken deze hetzelfde..!  Zo kun je  groepen van 7 noten samenstellen, Septimool genaamd. ┌   7   ┐ Voor ongestemd slagwerk wordt hier vaak een roffel van 7 gebruikt.   De Octool hoort niet bij anti-metrische figuren. Die is

Oefening 6 Meer lezen »

Oefening 4

Dan volgt nu de sextool: Deze verdeling heb je al vaak gezien in deze methode.  Het is een deling van een 2 delige noot, een hele noot of halve… in zes noten.  Je zou deze sextool ook kunnen zien als 2 kwart/achtste triolen: Als je hier ook weer de Puls met je voet mee speelt is

Oefening 4 Meer lezen »

Scroll naar boven